آخرین اخبار
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
قتل مهمان در درگیری خانوادگی | یک شلیک و ماجرای هولناک برادرکشی
بازدید:۷۷۴
صد آنلاین | در یک شب تلخ در مشهد، درگیری خانوادگی بر سر ارث به قتل جوانی ۳۰ ساله انجامید. جزئیات این جنایت را بخوانید.
کد خبر : ۱۲۰۶۷۳

به گزارش صد آنلاین،این ماجرای تکان‌دهنده جنایی، پنجم مهر سال ۱۳۹۸ در شهرک نوید مشهد اتفاق افتاد. درگیری‌های لفظی و تلفنی چند برادر بر سر یک منزل ارثی به جنجال‌های خانوادگی و در نهایت به یک جنایت هولناک انجامید. این پرونده، روایت غم‌انگیز از کینه‌ها و اختلافات خانوادگی است که به قیمت جان یک جوان تمام شد.

 


جزئیات حادثه

داستان از زمانی آغاز شد که دو برادر به نام‌های «رمضان» و «سعید» سوار بر موتورسیکلت به سمت منزل ارثی رفتند که «مجید» (یکی دیگر از برادران) در آن سکونت داشت. آن‌ها با انگیزه‌ای ناشناخته و به خاطر اختلافات ارثی به درب منزل مجید رفتند. در این حین، مهمان مجید، جوان ۳۰ ساله‌ای به نام «مصطفی حسینی»، برای گشودن در حیاط به سمت در حرکت کرد.

 


وقتی در را باز کرد، با لوله سلاح وینچستر روبرو شد. رمضان بدون هیچ هشداری به سوی او شلیک کرد و گلوله‌ها به سر و سینه‌اش اصابت کرد. مصطفی، خون‌آلود بر زمین افتاد و علائم حیاتی‌اش به سرعت از بین رفت.

 


مجید که با صدای شلیک از خانه خارج شده بود، بلافاصله با نیروهای امدادی تماس گرفت. اما تلاش‌ها برای نجات مصطفی بی‌نتیجه ماند و او جان خود را از دست داد.

 


تحقیقات و واکنش‌ها

پس از وقوع این جنایت، قاضی کاظم میرزایی تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد. در همین حال، رمضان و سعید به مکان نامعلومی فرار کردند و تحقیقات میدانی نشان داد که این جنایت بر سر اختلافات خانوادگی و ارثی رخ داده است.

 


مجید در اظهاراتش به قاضی گفت که برادرانش به دلیل تخلیه منزل با او درگیر شدند و بر این اساس، قاضی دستور بازداشت رمضان را صادر کرد.

 


فرار و دستگیری متهم

پس از ۱۶ ماه فرار و زندگی مخفیانه، رمضان کلاچ در یکی از مجتمع‌های مسکونی در شهر جدید گلبهار دستگیر شد. در بازجویی‌های اولیه، رمضان اعتراف کرد که به دلیل عصبانیت و اختلافات خانوادگی به سمت مصطفی شلیک کرده است. او در ادامه توضیح داد که چطور پس از این حادثه، سلاح را دور انداخت.

 


دادرسی و حکم

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد. در مراحل دادرسی، رمضان به صراحت جنایت را پذیرفت و به دلیل مستندات و اعترافاتش، قضات دادگاه رأی به قصاص نفس او صادر کردند.

 


حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد و پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد. روز گذشته، رمضان کلاچ در حالی که قضات اجرای احکام در زندان مرکزی مشهد حضور داشتند، به دار مجازات آویخته شد.

 

 

این حادثه تلخ یادآور این نکته است که اختلافات خانوادگی اگر به درستی مدیریت نشوند، می‌توانند به فجایع جبران‌ناپذیر و مرگ‌های نابجا منجر شوند. ماجرای رمضان کلاچ و مصطفی حسینی، یک درس عبرت برای همه است که باید از کینه‌ها و اختلافات جزئی پرهیز کنند تا جان‌های بی‌گناه قربانی نشوند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها